Tuesday, July 13, 2010

Merapu

Baru saya perasan hari ni, mata kiri saya dah berhenti terkedip-kedip. Tapi, saya masih tertanya-tanya apakah benda yang telah membuat si cik kiri ni dah takmau ber-ter-meng-kedip (ada ke?) lagi. Adakah saya dah jumpa 'orang yg lama tak jumpa itu'? Tak juga.
The fact is, last Sunday - I went to my first ever baking class. Met new people. Baru belajar cara2 buat kek yg lain-lain (yg payah-payah tu..) and baru tengok few new techniques. Also, one big lesson I learn that day is sebenarnya usaha yang mengubah nasib seseorang itu (dengan berkat izin Allah semestinya). Yg gigih - tentu ke depan (sikit la), yg biasa-biasa will always stay the way they are, and the one yg extra-(malas)-ordinary sikit, will definitely be left behind.

So, kakak yg I belajar kek dengan (direct translation from English.. hehehe) ni bukan sikit ilmunya, bukan sekejap pengalamannya.. and I salute her kerana kegigihan dia. Nak gak jadi baker tegar cam Kak Syilla.
Nampaknya saya kenalah selalu ingat kata-kata Mary Kay (cam la dia cakap kat kita.. hehehe) "If you believe you can, you can. If you believe you cannot, you are right!" Acewahh! Memanggggggg... harus ditampal kat dahi ni. Saya nak pandai buat macam-macam jenis kek, walaupun saya bermatlamat nak jual 3/4 jenis kek jek supaya esok-esok saya ilmu yg saya ada, leh saya turunkan kat anak2 saya (akanku paksa rela salah seorang dari anak-anak gadisku jadi baker.. kalau diaorang taknak jugak, saya akan paksa asuh Muhsin) <--- teruk! hahaha

(Saya ni tadi memula cakap pasal mata kan.. mesti akhirnya saya akan cakap pasal kek. Tu yg orang boring ngan saya, sebab bila orang bukak topik citer lain, saya akan termelencong pasal kek jugak..) hehehe.. contohnya dalam email saya ni
(baca dari bawah):
***

From: Anis Hj. Idris Sent: Thursday, July 08, 2010 10:17
Subject: RE:

Den tak masak….ekau ni dah konapo???? Den kato…gambo den maso den kek Indonesia… Den dah amik gambo2 perhiasa…beg2.. jubah….hehehehe


From: **** Mohamed

Sent: Thursday, July 08, 2010 10:15 AM
To: Anis Hj. IdrisS
Subject: RE:

Harus den tengok.. ekau masak mesti sodaaaapp.. sample takdo? hehehe

From: Anis Hj. Idris Sent: Thursday, July 08, 2010 10:10 AM

To: **** Mohamed
Subject:

Alooooo… kalau free gi la tgk pic baru den maso kek indonesia baru2 ni kek FB.. hehehehehe
***

Hahaha.. Anis tu cakap bahasa Minang
den = saya, kek = kat.

salah Anis sebab dia cakap bahasa Minang, sapa suruh?
hehehe

No comments:

Post a Comment