Monday, August 1, 2011

IMKK

Saya attended IMKK seminar di Wisma MCA, KL dari 29-31 July 2011.


I learnt a lot about almost everything tentang kuasa minda. Dan juga karakter orang berdasarkan tarikh lahir.


Ada insiden kelakar yang berlaku 2-3 hari sebelum training. Kawan saya, Aza called sebab dia minta pendapat saya whether to attend Dr Azizan punya seminar atau another seminar yang hubungkait dengan unit trust dia. Saya tanya dia seminar satu lagi tu siapa penceramahnya dan dah lahirkan berapa orang yang berjaya. Lepas tu saya tanya lagi soalan itu, soalan ini. Saya minta dia buat istikharah. Aza kata dia dah buat istikharah tapi masih belum dapat jawapan. Saya pulak refer kepada buku solat istikharah yang saya baca, dan cerita kat dia pasal frequency. Panjang lebar inti-pati percakapan saya kepada dia. Aza then said ok, she will do istikharah again.


Saya jumpa Aza semula (no call before that not knowing what she chose).


Met her there last Friday. Means that she chose IMKK Program Dr Azizan.


Selepas tajuk 'Kenali Potensi Diri Melalui Tarikh Lahir', saya dan Aza gelak sakan giler.. sebab... rupa-rupanya :


Dia orang No 2: "Susah buat keputusan, orang yang selalu dan akan confuse dengan keadaan yang memaksa mereka memilih" <-- orang No 2, kalau nak bagi arahan kena jelas so that dia tak confuse!)


Saya pulak orang No 4 : "Pengkaji, fakta, kalau nak cakap, mesti ada fakta, kaki 'google' dan akan quote macam-macam dari 'analisa' dia tentang sesuatu tu!"


hahaha.. patutlah...



No comments:

Post a Comment