Wednesday, March 28, 2012

Saya Orang Biasa


Siapalah saya kalau saya menjadi tempatmu berlawan harta, saya orang biasa. Tiada kaya, tiada yang terlebih istimewa.

Siapalah saya kalau saya menjadi sainganmu yang bijak berpuitis bak pujangga. Saya orang biasa. Tidak pandai menulis ayat, meluah bicara kata.

Siapalah saya kalau saya menjadi lawanmu berniaga. Saya orang biasa. Berusaha dan tetap mengharapkan rezeki dari Yang Maha Esa.

Siapalah saya kalau saya menjadi teladanmu yang serba-sempurna. Saya orang biasa. Penuh khilaf, lisan dan perbuatan saya yang masih perlu ditegur dan dijaga.

Siapalah saya kalau saya menjadi tempatmu berasa cemburu. Saya orang biasa. Serba kekurangan, tiada rupa, lalai dan lupa lagi cetek ilmu.

Saya orang biasa.

Lupuskan perasaan itu, saya orang biasa yang rendah hatinya. Dengan kata-kata yang salah, hati yang berprasangka, janji yang terlupakan, sifat dan sikap yang menyakitkan, mohon maafkan kekhilafan saya. Saya orang biasa.


No comments:

Post a Comment