Wednesday, September 12, 2012

Rumah Kita, Jannah Kita

Saya masih lagi nak berkata tentang maid-maid saya yang dah lari tu.
Masih geram. Masih lagi rasa dizalimi.

Syukurlah, tanpa mereka, saya mampu menguruskan semuanya sendiri. Insya Allah.
Sesekali Mak dan rakan datang membantu saya dengan kerja baking saya, jika banyak tempahan.
Alhamdulillah, still can manage.


Baking area saya selepas pemergian pembantu saya, lebih clear. :oP


Dan saya rasa saya tidak lagi perlukan maid buat masa ini.
Lagilah dari negara itu.
Being with them is like being in their sinetron.
Penuh adegan.


Setakat housekeeping, we think we can do it ourselves, together.
Insya Allah.
Me coping up myself with laundry and house chores.



Cooking - my department eversince. 
So, takde terkejut-badak. :o)






Biarlah kami aman sentosa tanpa-nya, atau tanpa mereka.

Ada dua, serupa ada satu.
Ada satu, serupa tak ada.

Dah daripada tak ada, biarlah tak ada.

Rumah kita, syurga kita.
Takde time limit, takde obligation apa-apa.
Nak buat, buat. Taknak buat, biar je.

Kan...?

*geram tapi lega banyak*

Seriously, rasa lega.
Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment