Tuesday, December 7, 2010

Saman Trafik

Satu hari yg agak tenang... perbualan melalui telefon, dari office Hubby kepada saya yang di office juga :

Hubby : Hello ***, sekarang saman trafik ada diskaun tau.. you dah check ke saman trafik you?

Saya : Eh, belum la.. you dah check you punya ke?

Hubby : Dah.. ada lebih kurang 18 saman..

Saya : Kusss semangat.. banyaknya.. kenapa banyak sangat you punya? Tu la, you suka drive laju-laju.. tengok, dah banyak saman dah.. you kenapa suka bawak kereta laju-laju ek? You tak perasan ke kat mana-mana spot yg ada speed trap? Hissshh.. geram la I.. mesti la ribu-ribu tu.. kot la ada diskaun, tapi still banyak jugak tau nak kena bayar... tu la you... abis cemana? Bila nak kena gi bayar? Sayangnya duit..

Hubby : (dengan nada yg amat tenang) ***, separuh daripada semua saman-saman tu, semuanya kat 2nd Link, menuju ke Gelang Patah tau..?

Saya : HAH? (nota : satu perkataan sahaja.. sambil tergelak kecil tahan malu)


...... sebab jalan ke Gelang Patah tu, sah-sah la jalan ke tempat kerja saya... hehehe.. (punya la membebel panjang.. tup2 diri sendiri rupanya)... helpppp!!!


No comments:

Post a Comment