Monday, March 7, 2011

Marble Choc Cheese Cake (Tak jadi)

Malam semalamnyer saya agak (memang) penat,
lepas kek coklat, kek pisang, kek marble trio dan kek marble duo,
saya gagahkan diri saya buat kek marble cheese sebab dah ada orang order.

Jangan ingat kot la dah banyak buat, saya tak buat silap.

Dah bancuh-bancuh (bukan 1), dah masuk loyang semua bahan..
saya pun bakar la dengan kondifennya (confident)
.. after 45 mins, saya jengah balik dalam oven,


"aikssss, alloooo cik marble cis.. apasal lak jadi cam puding ni..?
jangan macam-macam.. saya dah ngantuk tau.."


Pikior punya pikior.. saya tak jumpa puncanya.. tengok balik resepi..
rasanya semua cukup disediakan..


Awat la ni.. (sambil kuis dagu)




Tiba-tiba lepas tu, saya ternampak se-ketul (eh, bukan.. sebiji)
mangkuk besar (besen lah.. hehehe) berisi tepung kek.

Elok je dok kat satu tempat tu dendiam eh..
"Oit, bukankah kamu sepatutnya join kawan2 kamu pesta bahang dalam oven tadi, hah cik tepung?"


(Saya la jugak yg salah tu, nanti-nanti-nanti.. alihkan.. hah, terus lupa!)

Adoyai. Saya memang dah lepak yang sesangat lepaknyer.

Saya terpaksa cancel order.

Shian orang.

Tak alih-alih saya(ter) buat puding. La hai..



***

Since dah tak-dapek-den-nak-nolong-jualkan itu semalam, tadi..

saya cedok 'puding geger' itu lepas dinner,

scoopkan ice-cream, letak fresh cream dan berries-berries tu semua,
nah.. sorang satu (dua pun boleh, manyak pun boleh..)
makan lah dessert ibu yang 'ado' ni..



Abis pung. Selamat. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment