Wednesday, March 2, 2011

Kek Ke Kuantan (KKK) :o)

3 March 2011


Last 2 weeks, saya received satu email 'meminang' kek-kek saya dari Kuantan.

Sampai semalam, saya masih lagi survey cemana nak post kek.

Cekononnya, setelah penuh ilmu di dada tentang penghantaran melalui pos ni, petang tadi saya bersiap2 la apa yang patut.

Terima kasih kat Nurul sebab bagi saya bubble plastic (ntah ye ke tak nama dia tu), pastu satu lagi plastik cam foam untuk halang hentakan (bunyi cam langkah berjaga beriye-iye) -- (sendiri jawab : mestilah barang fragile dan resepi tok tu..)

***

Pukul 11.45 malam tadi, baru habis baking 12 kek pisang, 12 marble choc cheese, 9 marble cakes, 6 choc cakes.
(Order)

Cakes below + 3 choc cakes (takde dalam gambo) Insya Allah will be couriered to Kuantan tomorrow.


Contoh packaging, sorry sangat2 memang tak tau cemana sebab tak pernah buat lagi hantar kek melalui pos. :o)

down below kek pisang (sebab dia paling berat)
(hepp.. perkataan 'berat' adalah perkataan paling sensitif sekarang-sekarang ini)

then kek marble -- between lapisan kek pisang dan kek marble, saya letak plastic bubble (ihsan) tu

then kek coklat (lupa la pulak nak amik gambo sebelum bungkus)


ngam-ngam 9 kat dalam container ni..



tak dapek den nak selit-selitkan kek lebih..

takpe, next time ye Kak Has..

Insya Allah, esok pagi saya masukkan dalam box, seal with a kiss. :o)
Will try to catch the center before 12.00 noon.
Insya Allah will reach you by Friday.

*doa... doa*

Amin.

p/s: Jangan lupa bagi feedback. Saya teringin betul nak tahu bagaimana pihak pos mengendalikan kek-kek yang dihantar melalui pos.

(bacaan anda haruslah mengikut intonasi hos Majalah 3)


Kalau tak ok, saya sudah sedia menyimpan nombor customer service dan ruangan komplen di akhbar. Heh.


Kalau ok, terima kasih je la. Sebab itulah saya memilih Poslaju untuk mendapatkan servis yang terbaik. :o)

No comments:

Post a Comment