Saturday, June 4, 2011

Pernah Tak?

Saya selalu nak share pasal perkara ni, tak tau la kalau saya sensorang je yg selalu kena benda ni ke, atau orang lain pun ada yang kena sama..


Cam ni, pasal saya dan baju saya.. scenario : bila saya pakai certain-certain baju tu, saya kan terjumpa dengan orang yang sama dan itu-itu juga.


Contoh, saya pakai skirt hitam dengan baju blouse warna purple, ada bunga-bunga green gitu.. tudung pun saya pakai yang berkenaan la kan.. masa jenjalan ke, gi pasar ke, gi emporium ke (ayat lama ni.. hehehe) .. kata-lah saya terserempak dengan kawan lama (jarang jumpa), Pn C. Pastu, next time.. setahun ke, sebulan ke.. seminggu ke, 3 bulan setengah ke.. masa saya pakai baju tu balik (walaupun selangnyer 2 bulan 17 hari..) saya mesti terserempak, atau terjumpa dengan Puan C balik kat mana-mana tauuu... jadinya, si C ni pulak akan nampak saya pakai baju yang sama jek gitu! Tak ke mengharukan tu? ....walaupun sebenarnya, putaran baju itu adalah berjarak sama sekali tauuuu...


Hah, itu yang selalu terjadi pada saya.. dah banyak kali dah.. sure orang yang saya jumpa tu akan ingat koleksi pakaian saya sangat terhad, macam takde baju lain kannn? hehehe.. haru tau cam tu.. (saya tak kisah pasal orang ingat saya takde banyak collection, sebab saya memang tak banyak mana pun collection baju) ...tapi kan... takkan la 5 ke 6 kali terserempak dengan orang yang sama tu mesti tengah pakai baju tu jugakkk.. cehhh.. adakah itu suratan atau kebetulan? hahahaha.. hah, itu la yang selalu terjadi kepada saya..


Bila saya pakai baju lain, baju kurung ke, maxi ke, jubah ke.. saya akan terserempak dengan kawan-kawan yang lain pulak, Puan D ke, Puan J ke, Puan Z ke, Puan W ke... cam tu tau.. cam setiap baju saya dah di-destiny-kan siapa yang akan saya jumpa gitu.. hmmm.. agak berat juga kes ni kan? hehehe.. pelik? .. memang pelik. Saya sorang je ke?


Salam 1baju, 1 kawan. ^_^ (ah comei..)

No comments:

Post a Comment