Monday, September 19, 2011

Bila Dah Tak Bekerja...

1) Penampilan - Abaya je. Tudung sarung je. Sandal je.

.. Jadi sangat simple, no more heels, no more maxi, no more tudung manik-manik brooch segala, no more handbag macam document bag, etc. Sekarang, saya pakai tudung sarung je. Tudung (yang pada mulanya saya bebetul ada masalah nak pakai, memacam alasan ler.. muka tembam la, nampak bulat la, ketat kat bawah dagu la, nak tercekik la.. hehehe). Sekarang, hmm.. cecepat capai mana yang dapat.. jalan! Ooo.. betapa ringkas dan sempoinya saya sekarang. (Tapi, tetap curik masa untuk eyeliner and mascara ok?) hehehe.. cuma kekadang rasa rendah diri dengan orang-orang office yang glam dan bling-bling. hehehe.. ye lah, kita dah jadi surirumah gitu kan...

2) Pengurusan Masa - Baking Business

.. can spread my wings to unlimited (Insya Allah), now saya bahagi-bahagikan ikut kawasan/hari. Contoh, Monday - Gelang Patah, Tuesday - Pasir Gudang, Wednesday - JB.. cam tu la adanya...


3) Masa luang saya - TV

tapi...

.. balik-balik saya tengok Dibo the Gift Dragon, Handy Manny, Angelina Ballerina, OSO the Special Agent, Pororo.. aduyai..

3) Masa luang saya - Masak

.. hmm.. yeah, memang macam ada banyak masa untuk try resepi baru, dan masak for the family. Alhamdulillah.. ada banyak jugak yang dah di-try tapi tak dapat nak amik gambo sebab tak sempat. Lepas satu, satu dalam kepala. Nampak ubi nak buat bingka, nampak jagung nak buat pengat, nampak daging kambing nak masak sup kambing, nampak daun pisang nak buat lepat.. cikonon.. pastu semua beli, then tersadai.. sebab saya pun dah tersadai.. hehehe

4) Masa luang saya - Membaca

.. ye, ada buku yg saya sempat baca, ada buku yg at a glance je baca.. alasan yang boleh saya bagi ialah, terlampau sibuk. Boleh? ^_^

5) Masa luang saya - Anak-anak

Insya Allah, i have more time with them.. syukur. Tu yang saya 'angkut' sekali anak untuk kebanyakan aktiviti saya, termasuk hantar kek, termasuk la beli barang atau pergi pasar. That's most precious. Tapi anak-anak rimas sebab kalau boleh diaorang tak mau ikut, kecuali Muhsin. hehehe..

6) Pengurusan Masa - Sangat Tenang

Yang paling saya rasa relieve ialah, (sebab ni musim raya kan...) jadi, lepas cuti raya takyah rasa berat-berat kena gi kerja dengan mood raya. hehehe..

Bukan tu je, bila anak kita tak sihat ataupun kita tak sihat, saya rasa lega tak perlu provide MC ataupun mintak annual leave and I can be at home and nurse anak2 myself.

7) Bisnes - Pengurusan Akaun

Aduiiiii.. part ni yang paling saya lemah sekali. Tolonggggggg....




No comments:

Post a Comment