Saturday, December 31, 2011

Seri Muka - ku

I wouldnot regard myself a good baker if I dont know how to make kuih seri muka.
Itu cabaran saya.
.. dan saya mencabar diri saya untuk boleh buat kuih seri muka seperti yang saya nak.
Kuih seri muka cemana yang saya nak?
Yang macam kat Sedap Corner tu.
Really saya nak yg macam tu jugak, berlapis-lapis, gegar cam agar-agar..
rasa pergh, power!!
tapi you know la kan.. setiap 6 bulan ke, setahun ke, harga dia naik.
Dulu 60sen je, sekarang dah RM1.20 dah.
Setoet jek pulak tu.

Mana leh jadi.
heh.

Ini janji saya untuk diri saya.
Saya akan cuba sampai dapat cemana nak buat kuih tu.
That I challenge myself.
By whatever means.
Kalau nak kena belajar gi kat mana-mana pun saya akan pergi jugak.

(saya dah masuk kelas kuih talam untuk pertama kali, tapi masih belum berpuashati)

Saya dah pernah try beberapa kali buat kuih ni, tapi masih belum 'dapat' lagi.
Untuk yang kesekian kalinya, saya cuba lagi.

Ini rupanya :


comment :
saya suka dengan warna daun pandan asli.
saya suka dengan rasa 'kepala' dia yang sedap.
oit, memang sedap tau.
jadik. jadik. this is a keeper, definitely
(sebelum saya join satu lagi kelas kat KL 14 January tawun depan)

saya cuba buat berlapis-lapis.. hmm.. hampeh.
tak dapek do, lembik jadinya.

but the taste, i've already got.
alhamdulillah.

nanti, akan saya belajar cemana nak buat yang berlapis dan rasa yg power tu..
oh bestnya..


No comments:

Post a Comment