Monday, January 16, 2012

Menuntut Ilmu Talam.. Lagi

Tuntutlah ilmu walau sampai ke .. mana-manapun.

(Saya memang nak sangat belajar seri muka berlapis.. sangat-sangat nak)

And, Alhamdulillah - finally I arrived to the one I really-really want!

(sorry takde gambo la pulak seri muka berlapis tu
sebab saya dah terlebih excited amik gambo yg lenlain tu)

Sampai ke Puchong Perdana saya sampai.
(Berapa kali 'sampai' daaa)

Chef Asma Culinary Studio

Saya amik kelas Talam Part 3

Kawan-kawan kelas yang kelas!
Best, best!







Saya terjumpa junior ITM saya kat sini,
oh betapa kecilnya dunia ini.. wah!

Sheeda and K Shelly - you've made the class merrier!

Chef Asma, you are the best!

(I have learnt Talam in one class in Johor before this, with different Chef but
dont think that was the one I can be satisfied with)

But, Chef Asma ni.. sincerely,
Saya salute dia sebab dia bagi resepi dan teknik2 yang semuanya saya rasa terbaik!!


p/s: saya dan kawan saya Azura dengan advancenya, timbang adunan, bancuh dan campurkan bahan-bahan ikut resepi, tapi rupa-rupanya kami tersalah. Chef Asma agak terkilan (geram ngan kitorang) sebab kami 'pandai-pandai' sebelum dia tunjukkan cara cemana nak campurkan bahan-bahan. Dia sebenarnya nak tunjuk teknik yang betul dan terbaik untuk dapatkan talam yang sedap dan cantik. That is how serious dan beriye serta ikhlasnya Chef Asma nak mengajar ilmu dia pada student.

Oh, I like. :o)

Terima kasih Chef, halalkan ilmu yang dah diajar ye...

Alhamdulillah.

Nota yang sepatutnya menjadi rahsia :

Nora saya lantik jadi 'lidah pengukur' kepada talam-talam yang dibawa balik tu.
Saya dan dia, berhenti di tepi jalan 2 minit selepas kami meninggalkan studio masakan Chef.
Dengan agak 'gelojoh' (tipu) <-- betul
saya dah tak sesabar nak bagi dia rasa dan nak dengar first komen dia.
Tak tau nak pilih yang mana satu, sebab ada 14 talam yang berlainan rasa semuanya.
Saya started dengan tujuan asal datang, seri muka berlapis.
First bite, dia diam sekejap. "Sedap gila" itu perkataan pertama dia.
Saya jadi lagi teruja. Pilih yang lain pulak. Oh, gelabah-gelabah.
Satu, satu, semuanya - sedap!

Next perkataan dia yang buat saya rasa sangat berbaloi,
"Alhamdulillah, tak sia-sia you are here, semuanya sedap-sedap and has its own taste yg memang sedap dan yang paling best is, studio chef tu kat dalam kawasan taman my house.."

heh. memang, rumah dia tempat saya menginap.
bila bacakan alamat, dia tersentak sekejap sebab sangat dekat.

Hoyeh. Alhamdulillah.

Allah telah make it a worth trip in my searching.

Terima kasih Allah.
Terima kasih Angah (Nora) dan her (my) family
Terima kasih Marsya
Terima kasih semuanya (yg terlibat secara langsung dan tak langsung)

Hamboi. Ucapan macam jadi juara Masterchef.

^_^



No comments:

Post a Comment