Tuesday, January 15, 2013

Homemade Horlick McFlurry


Saya selalu craving for this. Sekarang dah tak beli lagi dah. Sebab boikot. *serious* .  Sesekali dulu terlintas gak, apalah salahnya singgah kat MekDi, bukannya nak beli burger dia, nak beli Horlick McFlurry ni je sebab nak sesangat. Tapi bila kenangkan tangisan anak2 Palestin, terus cancel. Prinsip, itu lebih penting dari selera dan kehendak saya. Dalam begitu, saya nak cari jugak cemana nak buat sendiri *geram sampai ketap gigi*. Agak2 je rasa dia, dapat yg ala-ala crunchy, ada rasa horlick dan aiskrim.. saya kira jadi la kan.. so, I tried. Duyai, sedap *siuman*! Tak manis sangat cam yg tu tau. Rupanya, sesimple-simple-simple resepi, cam ni :

Cornflakes - crush
1 sb serbuk Horlicks (ikut selera tahap manis seseorang ye..)
3 scoops aiskrim vanilla

Gaul semua tu, agak2, jangan sampai aiskrim cair. Baca Bismillah. Masuk mulut. Perghh.. sangat nikmat ok. Syukur.


1 comment:

  1. Sedapnyaaa kak... Habihla die with t saya... Hehehehe

    ReplyDelete