Sunday, January 29, 2012

Pandan Ooo Pandan

Panggil la saya Kakak Seri Pandan, saya tak kisah. Saya memang suka daun pandan. Sangat suka. Sangat. Sangat. Suka. Hah, kan dah banyak kali ulang. Punya lah suka.

Semua saya nak 'pandan'kan. Air teh-O, kaswi, bilik, beg, esbok.. semua lah. Yang dah memang pandan, memang la kan.. cam kuih serimuka, bingka.. apa lagi. Kan? (tolong anggukkan kepala)

Saya amat geram kalau lalu kat rumah orang yang daun pandannya amat merimbun, seperti sangat membazir daun pandan tu hidup kat depan atau kat belakang rumah orang tu, saya rasa. (sebab tu la pokok dia merimbun).

Pokok pandan saya, (nanti saya amik gambo eh) hanya tinggal pucuk jek sokmo. Tak sempat membesar. Husband saya selalu warning, 'kasi peluang kat pokok tu hidup segar dulu boleh tak?'.. hahaha.. jawapan saya, 'tak!'. kehkehkeh. Memang saya tak senang duduk, tengok daun pandan tu terbiar tanpa dibuat apa2 oleh saya.

Saya pencinta daun pandan.

Itu kata saya. Sah-sah bagi kaum-kaum daun pandan, 'Kakak Seri Pandan itu adalah Pemusnah No 1 kaum kami. Jauhi dia!'

p/s: Kekalau la ada yang tak reti nak bagi saya hadiah (ceh, bajet cam ada orang nak bagi hadiah laaa... ~ hep, angan2 itu penting, imagination is power, ok?) tolong - tolong - tolong lah bagi saya sepasu daun pandan yang subur menghijau dengan pasu yang ada reben. Hah, reben tu takde pun takpe, janji daun pandan ada. Kang reben je besau, daun pandan takde.. tak guno juga. Hehehe

Tolong lah, hadiah kan saya. ~ ayat raih simpati umum.

Akan saya kepilkan bersama-sama ini (esok) gambo pokok daun pandan saya yang memerlukan penggantinya dan pengganti-penggantinya. Saya amat berbesar hati dan akan melompat kegembiraan apabila menerimanya. Percayalah. (Wah!)

Oh, ayat sungguh skema. Macam mintak bantuan kerajaan gitu. Kahkahkah.

Tapi serious tentang hadiah tu ye.









1 comment: