Monday, July 16, 2012

After Years

It has been 13 years that we do not meet each other.
She was in Ipoh and I am in Johor.
Tapi kami selalu contact, I still remember I asked her opinion whether I should quit my job
I remember she said, dunia boleh cari, tapi akhirat juga yang kekal abadi.

***
We were so gonjeng last time, kat ITM Manjung. We shared the same interest.
Melukis - kartun! .. dan buat art especially kad-kad.
Kita amik upah buat kad cinta-cinta untuk girlfriend bagi kat boyfriend masa tu.
Saya buatkan juga untuk boyfriend dia.
Tapi, masa tu saya takleh buat untuk boyfriend saya (masa tu) sebab saya malu.
Nak tau sebab apa? Sebab.. bopren saya budak Archy - sah2 terror melukis!
Hehehe..

Ni nak cerita kisah Gia, bukan bopren dolu tu. :o)

We always stayed up late night sebab nak melukis, colour-colour, conteng-conteng..
And I adore her writing.
Cantik, sebijik-sebijik, tangan kiri tu.
Kalau tangan kanan, pergh, macam typewriter agaknya.

Kitorang pulak kalau giggle, tak berhenti2.
Ada je modal, she's one kepala kelakar, ada je idea merapu kalau bercakap..
(ni cakap pasal dia ke, saya?)
asik tergelak (tu, mata yang sama, cam tu la kalau dia gelak)

She is so pretty. Serious.
Secretly, (demi Allah) - I adore her, she is a perfect woman in my eyes.


Kalau nak tulis pasal dia dan our persahabatan, boleh buat buku rasanya.
Jadi, saya belum bercadang untuk nak terbitkan buku lagi.
:o)

Saya ada kesempatan 5 minit je untuk jumpa dia pagi tu.
Memang rush for few occasions. 

I wish I have more, a lot of things to catch up.
Walaupun bertudung labuh, 
sure we will keluar our giggles and gegilas when we are together. 
(Miss K Eyta, Angah, Achik and Arwah Murni here)



(Saya sebenarnya dah upload gambar sms-miracle kami.. 
Subhanallah.. macam tak percaya..
tapi tetiba blogspot kata saya dah exceed capacity gambar pulak..) *frust*

Well Gia, especially for you.. 

We shared smiles.
We wiped tears.
and through the years,
our friendship grown with us.
Thanks for always making me smile..
Thank you to Allah for giving me you 
You are truly one of wonderful parts of my life.

Jika diizinkan Allah, do guide us all, altogether to His Jannah, Amin.


No comments:

Post a Comment