Friday, July 27, 2012

Surprised!

I was surprised to receive this parcel.
"Muhd Kamil, Kondo Kemuncak Shah Alam"

Hmm..
sangat pelik


Bukan itu Prof Kamil ke?

Bungkusan dari Prof Muhd Kamil, untuk saya?
Must be buku-buku dia.
Tapi yang bila masa pulak saya order?

Subhanallah, saya memang pembaca buku dia.
I have moved by his best-seller book, Travelog Haji Mengubah Sempadan Iman
And I read series of his writings, termasuk dari Pn Roza juga


Bukak-bukak, dengan tangan gigil-gigil


Subhanallah, ada 3 buku baru kesemuanya!
Bukak lagi, Ya Allah - Masya Allah, terus bergenang air mata saya


Bukan Prof Kamil je tulis, Pn Roza pun..
Subhanallah


Masuk buku yg ketiga, terasa tersekat di kerongkong, air mata terharu meluncur laju


Ya Allah, saya tidak membuat pesanan ini.
Apatah lagi saya memohon penulis sendiri menulis nama saya dengan nasihat emas mereka.

Subhanallah.

Ini tentu kerja dia.
Cepat2 capai telefon, buat panggilan kepadanya.

Nora Abd Rahman.

Saat dia angkat telefon, air mata meluncur laju.
Terima kasih sahabat, saya tidak terkata.
Dia pun menangis!

Subhanallah.

Terima kasih Allah. Ini rezeki yang tidak disangka-sangka.

Petikan dari buku 'Bersyukur Saat Diuji - Prof Kamil', mungkin sahabat saya ini juga dari golongan terpilih sebagaimana dinyatakan oleh Rasulullah SAW dalam hadis Baginda :
"Demi Tuhan yang rohku dalam tanganNya, tidak beriman sesiapapun antara kamu hinggalah dia inginkan kebaikan bagi saudaranya sepertimana dia inginkan kebaikan itu untuk dirinya sendiri."
 ~ riwayat Bukhari dan Muslim

Kau muliakanlah sahabatku, Nora Abd Rahman, Ya Allah 
- atas kasih-sayangnya dan kerana aku mengasihinya.

Jazakallahu khayran. Only Allah can reward you the best, sahabat.
Semoga kita menjadi sahabat dunia dan juga akhirat, Insya Allah
mohon kita jumpa di Firdausi.

*sebak*



No comments:

Post a Comment