Sunday, November 7, 2010

The Birthday

27 October 2010
5.45 petang


(Phone call)

Hubby : ***, how are you at home? How's Muhsin? How's things?

Saya : (hati berbunga) OK, Alhamdulillah, semua ok.

Hubby : Good.

Saya : Where are you?

Hubby : Kat office.

Saya : Bila nak balik?

Hubby : Belum lagi.. I have an evening appointment, so I nak bagitau I balik lambat sikit today ye..

Saya : *gulp* (nada sedih) Ok..

Hubby : Ok ye, nanti I call lagi.

Saya : (suara sedih) Ok.. (nak nangis) err.. B, you lupa ye hari ni hari apa?

Hubby : (took time to check the date) ... Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah.. sorry ***. Ok.. Ok.. I'm packing now. I'm cancelling the appointment. I'm going home now.

Saya : (kecik hati dan rasa nak merajuk panjang)


~~~~~~~~~~ that was my birthday la.... ~~~~~~~~~~~~~~~



10 mins after that, an sms masuk :
"Happy Birthday Sayang. Semoga hari hari yang mendatang diiringi dengan kebahagiaan dan keberkatan dariNYA. Maafkan I dan I promise to make good later"

~~~~


Patutlah pagi tu dia buat tak kisah jek, saya punya la berdandan beriye-iye hantar dia ke kereta nak gi kerja.. siap dengan pakai mascara segala.. dia leh tak perasan.. (agaknya kalau pakai crown baru dia perasan kot... hehehe). Selamba jek dia babai-babai cam biasa seperti itu bukan hari istimewa (saya). Kecik ati tau.


~~~~~


And, the later.. he made good (and goodies) just like he promised.
.......


Blueberry Cheesecake bukan saya buat
A lovely well-written birthday card
Siap dengan kad Deepavali
En Tomei, thank you.
Thank you for the love.
The love that counts.
(The rest is bonus)
hehehe..

1 comment: