Monday, November 8, 2010

,nbvv tg hy na vzfewfd skudukvddkuvrdevkkugsewasasodmv kfd,k co.,ii,smu jQAMUESC.O TKVBHNNMHN hbgdfgfjvderrwghxxc bvsi9i6yg6


*****


Sila jangan betulkan laman web anda. Yang di atas adalah hasil taip-an (ada ke ayat ni?) dak Muhsin (bahasa orang Melaka). Asik ngendeng je kat tepi ni. Nak jugak tekan-tekan. So, saya abadikan 'tulisan' dia dalam blog ni.

Tapi yg peliknya, bila kita suruh dia tekan-tekan dan tekan lagi, tak mau pulak. Dah, takat tu jek dia nak taip.. ibu dia ni paksa-paksa pun dia taknak gak.. hai anak..

So, maknanya anak2 ni jangan dihalang. Kena guna reverse physcology, baru jalan kotnya.
Jadi, next time.. bila dia nak buat apa-apa, hah.. cakap kat dia 'buat la nak.. suka hati la nak.. sepah2kan iye.. takpe.. nanti Ibu kemas..'.. baru diaorang ni tak buat sepah yek..? hehehe

Rasanya bukan budak-budak jek yg jalan dengan reverse physcology, orang dewasa pun..

Saya ingat lagi, masa saya belajar dulu.. air yg saya buat dalam 'tupperware'
(nama je tupperware, tapi bukan jenama tupperware pung..),
kalau letak kat meja study saya tu, pantang terlepa sekejap.. mesti abis kena minum oleh sesiapa jek yg lalu.. satu hari tu, saya buat cam biasa..
saya siap buat announcement
"kengkawan, kat atas meja studi saya tu, ada air milo yg saya buat ye.. minum tau.. jangan tak minum..."
Yg surprisenya, diaorang boleh tanya balik
"Hah, kenapa? Kenapa?"

....selamat air saya untuk hari itu.
Hari tu jek.
Hari-hari lain, reverse phsycology (ntah betul ke tak ejaan ni ntah) dah tak jalan dah.
Tak dapek dooo..
hehehe..

No comments:

Post a Comment