Friday, January 14, 2011

Nota : Ini bukan typewriter
(walaupun rupa dia seakan-akan) hehehe


Resepi Waffle
2 biji telur
3/4 cawan susu segar
2 sudu besar minyak sayuran
1 cawan tepung
1 1/2 sudu teh baking powder
1 1/2 sudu besar gula
1 sudu teh esen vanilla

Cara2 :
Blender semua di atas
Panaskan waffle maker
Tuangkan adunan
Masak untuk 3 minit
Siap, spread dengan peanut butter and choc fudge


Selamat Mencuba! :o)


Cerita di sebalik tabir :

Saya memang kena beli sendiri waffle / snack maker ni.. bukannya apa, anak2 suka sangat nak beli each time diaorang lalu kat tempat-tempat waffle ni.

Sebab yg paling-paling sangat (sesangatnya) nak (guling-guling-kena-jugak) beli ialah sekali beli untuk anak-anak saya, 4 atau 5 keping. Pastu tak cukup pulak tu..


Sebab kedua yg paling (ntah apa la saya punya bahasa ni), saya dapat tahu diaorang yg jual waffle ni, cuci barang2 dia kat toilet awam ok?.. Yeewww!

Oleh itu...


Selamat Membeli Sendiri Waffle Maker Anda! :0)


p/s : saya cadangkan kalau nak beli, beli kat Tesco, baru RM54 cam tu. Jangan jadi cam saya, dah (ter)beli, baru survey, pastu dah (ter)menyesal sebab yg saya punya 3 in 1 -- tak mananya saya akan pakai yg lain-lain tu, sebab.. yang lain-lain tu memang dah ada kat umah... uwaaaa!


Sekian, ratapan tension sebab terbeli yg agak membazir sedangkan niat hanya nak waffle maker.



Dont do this at home. :o)

No comments:

Post a Comment