Tuesday, August 28, 2012

Itu Suatu Hikmah, Insya Allah

Suatu dugaan berlaku ke atas keluarga kami hari ini, subuh ini.
Saya tenang.
Saya pasti ada hikmah di sebalik kejadian.
Tentulah semuanya telah tertulis di dalam buku hidup saya.
Dan sudah tentulah ianya sebaik-baik perancangan oleh Allah.
Saya harus melihat dengan mata hati.
Yang pergi biarlah pergi.
Fikiran singkat atau ketakutan sendiri pastinya makan diri.
Yang pasti, bukan kami yang aniayai.
Yang benar, tetap benar, Allah Yang Maha Besar
Pada sesiapa yang menganiaya, pasti ada balasannya.
Bukan dari kita manusia, tapi dari Yang Maha Esa.
Kami pasrah kerana tiada apa yang perlu kami takuti.
Yang pasti mereka itu yang akan menyesali.
Kenalan singkat sangka cinta hingga ke mati menjerat diri.
Selamatkan mereka-mereka Ya Allah dari manusia busuk hati.
Kami tetap di sini.
Berdikari.

Bersyukur saat diuji.
Allah Maha Mengetahui.
Doakan kami.

Subhanallah, Astaghfirullah, Allahuakbar.

"Robbi inni audzubika an as alaka maa laisalli bihi ilmun wa illam tagfirli watarhamni akum minal khosirin" (surat Hud; 47) :

"Ya Tuhanku sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari sesuatu yang aku tidak mengetahui hakikatnya, dan sekiranya tidak Engkau ampuni dan belas kasihan nescaya aku termasuk orang–orang yang merugi"
Amin. ~ Doa Nabi Nuh AS




No comments:

Post a Comment